2014みどり2 (2)


大好きなアーィスト、山田みどりさんの個展。
新しい試み、岩絵の具を使った新作の「ロンダ」は圧巻だった。

彼女の描いた「ロンダ」をベースに、来場者が色を重ねていくワークショップでは、
個性豊かな作品が生み出されていた。
世界に飛躍していく彼女を、応援したい。

2014みどり3

2014みどり4 (2)


I visited the exhibition of my favorite artist, Midori Yamada.
New attempt, the new work "ronda" with the rock paint was a
masterpiece.

At the workshop, the great work had been created by the visitors that
they superimpose color on Midori's design.
I would love to support her, going to leap to the world.

2014みどり1

2014みどり5
Next
Make2

Make3


朝のメイク時間、5分から10分。
5年以上前に買ったファンデーションがいまだになくならず、
流行の化粧品には縁遠い生活。

聞いているだけで、何も習得はできていないのだけれど、
モデルやスタイリストなど、トレンドに敏感な友人達の話を聞くのはとても楽しい。

ヘアメイクアップアーティスト、サクリパンテヒロコさんのレッスンは、
「流行色を取り入れたアイメイク」がテーマ。

自前のメイク用品を持ち合わせおらず、ほとんどの時間が「待ち」だったけれど、
熱心に講義に聞き入る人達の表情が、あまりにも新鮮で。

自分を可愛がる努力も、そっと大事にしなくては。

Make1


My make-up time in the morning is about five to ten minutes.
Foundation that I bought five years ago is still not eliminated,
My life is out-of-the-way of fashionable cosmetics.

I only hear, but I do not learn anything.
To hear the trend-conscious from my friends, such models and stylist, is
great fun.

The theme of lessons by Ms. Hiorko Sacripante, hair make-up artist, was
"Eye makeup incorporating fashionable color".

Since I did not have my own cosmetics, the most of time was "waiting.”
It was very fresh to look people who listen attentively to the lecture eagerly.

We shall take care softly for the efforts to petting ourselves.

Make4


Hiroko Sacripante
Next
HWS1

HWS2

HWS3


高校時代の同級生、四半世紀来の友人。
足が速くて、ダンスがうまくて、いつもバスケットボールを抱えて駆け回っていた。
持ち前の集中力とセンスの良さで、クラスメートの信望も厚かった。
大学も、就職先も違ったけれど、同じ航空業界にいたせいか、彼女とは遠くどこかで繋がっている気がしていた。
離れている時間に経験したそれぞれの試練も、時間と距離を越えて理解しあえていたような気がしていた。

先日、彼女がNYでワークショップを開いた。
遠く離れた日本で完璧に準備を進めてくれたから、現地で迎え入れる私自身も心から楽しめるような企画に仕上がった。
真っ白なギャラリーで、彼女の放ったその空気感が、日本で彼女の人気が絶えないその理由を一瞬にして教えてくれた。

彼女を見ていると、「FIAMMA」という言葉が頭を横切る。
自分が辛い時こそ、周囲にぽっと灯りをともせるような人でありたい。
そんな気持ちにさせられる。

しーちゃん、ありがとう。
ももさんのフォトレッスンも、まりさんのアテンドも、最高でした。
忙しい中でも、本当にいい時間を共有できたことに感謝。
来年の企画も、是非実現しなくちゃね。

HWS4

HWS5

HWS6

HWS7


She is my high school classmate, friend of a quarter-century.
With her excellent ability for sports, she was running around holding a
basketball all the time.
In her concentration and the good sense of inborn, prestige of classmates
was great.
Universities and employment were different, but probably because we were
in the same airline industry, I felt like I was connected with her somewhere
far away.
I felt we understood each experience over time and distance, during the
time that we were apart.

The other day, she did a workshop in NY.
Thank for her perfect preparation of the session from Japan, I enjoyed the
session myself not as a producer here.
In pure white gallery, the air feeling of her told me in a moment why people
like her lesson in Japan.

When I see her, the word " FIAMMA " comes across in my mind.
I want to be a woman who can spot on light on someone in trouble, even
when I have hard time.
She makes me such a feeling.

Thank you, Shihoko.
Both Momo's photo lesson and Mari's attendant were wonderful.
Though we've been quite busy, I was grateful that we were able to share a
really good time.
I am serious to plan of next year, and will do the best.

HWS9

HWS10

HWS11


  掲載写真の無断転載を禁じます。
  All copy right @ M photo by Noriko Momoi 2014

bloomish by Shihoko Kono
M photo by Noriko Momoi
Next
みどり2

みどり3


人と人の出会いに偶然はない。
それはきっと、ずっと昔から必然としてそこにある。

長年親しくさせていただいている方から「御紹介したい人がいる」と繋いでいただいた御縁だったけれど、文字を幾度か交換しただけで、彼女の内面に惚れてしまった。
「社交辞令が嫌い」という一言が、彼女のすべてをあらわしていた。

「会いたいから、会いに行きます」
具体的に行動するパッションを持った人だなと嬉しくなった。
事実、初めてリアルで会ったその人は、思っていたよりずっと華奢で、はっとするようなオーラを持った美しい女性だった。

「ニューヨークのアパートに飾ってください」
差し出された紙袋には、彼女の大切な分身が入っていた。

人に接する時の優しさ、繊細な気遣い。
内面からにじみ出る力強さ、そして行動を起こす情熱。
彼女のアートは、彼女そのもの。
今ここに彼女がいる幸せを感じている。

100パーセントのパッションと共に、これからも応援させてください。

みどり6

みどり5


The encounter between people is not a chance.
Surely, it has been a necessary for a long time.

Originally, she was introduced through my friend who has been
intimately for many years.
But during the period that I exchanged a character for several
times, I've fallen in love with her inner.
Word of "I don't like the social lip service", had expressed her
everything.

"I want to see you, so I will go there."
I was pleased that I knew she was a woman with a passion to act.
In fact, the lady I met in the real for the first time, was much delicate
than I thought and beautiful woman with an aura like that startled.

"Please decorate this on the wall of the apartment of New York".
The paper bag that was proffered, a precious alter ego of her had
entered.

She has tenderness against people, and delicate concern.
She also has strength oozing from the inner surface, and passion to
take action.
Her art is herself.
I'm happy she is here now.

Along with the passion of 100%, please let me support for you in the future.



みどり1

みどり4

Copy right@Midori Yamada



みどり7


山田 みどり プロフィール

2008  デザインフェスタ出展
2008  銀座「チョコレート グループ展」
2009   平井 儚夢亭 「二人展」
2012  Kosmos Lane Studio & Gallery 「T展」
2012 ISE ARTオークションカタログ表紙
2013 Kosmos Lane Studio & Gallery  「絵を売る展」
2013 PARFUM SATORI 新作香水「wasanbon」イメージデザイン
2013 Kosmos Lane Studio & Gallery 「コスモス百貨天」
2013 顧客様オーダー制作 23点

画材 
 麻紙ボード 色紙(画仙紙) カラーインク

(追記)
2014 近々の個展開催予定    
    2/21~2/22 :Kosmos Lane Studio & Gallery 「コスモス百貨天」
    3/3~3/14:銀座ハレ (3/3-14)
    4月:Kosmos Lane Studio & Gallery「絵を売る展」
    8月:Kosmos Lane Studio & Gallery (グループ展)



Next
IN_11

IN_12


10数年ぶりに訪れたイサムノグチ美術館。
こんなに近くにあるのに、なかなか来る機会がなかった。
何年たっても、1ミリもたがわない存在感。
小さなことにくよくよせず、こんな風に生きたいと思う。

変わりゆくもの、変わらぬもの。
たしかなことを心に刻みながら、前に進むこと。
時間の尺度は人それぞれだけれども、時間の速さは皆同じ。
立ち止まってはいられない。

「時を超えて 君を愛せるか 本当に君を守れるか」
愛はもらうものではなくて、与えるもの。
そんな風に生きたいと思う。

IN_01

IN_02

IN_03

IN_04

IN_05

IN_06


I visited the Isamu Noguchi Sculpture Museum in the first time in over
10 years.
There was no opportunity to come to the nearby.
Even after many years, their presence show just as same as before,
no difference in 1 mm.
I think it does not sweat the small stuff, and I want to live like this.

"Changing" and "Never changing".
While increments in mind for sure, we move forward.
The measure of time is difference by each people, but the speed of the
time all the same.
We cannot stop at the same place.

"Can you love the beyond the hour, or you really can defend it?
Rather than as we get, love is what gives.
I want to live like that.

IN_09

IN_10

Next
Haru_Ishii(3)

Haru_Ishii(9)

Haru_Ishii(8)


北山にある石井春さんのアトリエ兼自宅を訪れたのは、京都の街全体が祇園祭に向けて彩り始めた頃だった。

学生時代に学んだイスラムのモザイク技術を彷彿させる「アズレージョ」は、ポルトガル由来のタイルアート。
アラビア語で「青(アズール)」と「滑らかに磨かれた小さな石(アズレーシャ)」を意味する。
しかし春さんのそれは、伝統的な青と白ではなく、自由で猛々しい色をはなっている。

昭和建築の京都の家も、アトリエに並ぶ数々の調度品も、すべて春さんの息吹がかかり、凛としてそこにあった。
まるで20年来の友人に語るように、惜しげもなく御自身の生い立ちやアートへの想いを聞かせて下さる姿勢に、思い切りの良い彼女の生き様を垣間見た気がした。
そしてその潔さがそのまま作品に反映されているのだと知った。

数十時間の工程を経て、艶やかな色を放ったタイルが窯から焼き上げってくるシーンを思うと、心地よい緊張感が走る。
海や魚など、水のシーンが良く似合うのは、東京生まれの春さんが、あえて山に囲まれた京都で暮らした結果、生まれてくるものかもしれない。

今度は紅葉の美しい季節に、彼女の好きなポートワインを携えて再訪してみよう。
そしてマンハッタンにひとつ、あのタイルを持ち帰る。
無機質な街角に、癒しと憩いをもたらす魅力がきっと、世界中の人の心に伝わるように。

DSCN4920

DSCN4916

DSCN4937


When I visited the studio & home of Haru Ishii in Kitayama, the city of Kyoto
had started to prepare for Gion Festival.

"Azulejos" is tile art from Portugal that reminiscent of the mosaic
technique of Islam learned in school days.
It means " blue ( Azure ) " and " small polished stone smoothly
(Azuresha ) " in the Arabic .
But Haru's works are rather ferocious freedom color, than the blue and
white traditional.

Kyoto house of Showa architecture and many arranged furniture in the
studio were there with dignified; all they were customized by her.
Haru told me her upbringing without regret, and her feeling of Art, in
attitude so that she talks to a friend of 20 years.
I felt I glimpse a way of life of her good on her character.
And I knew her certain graciousness has been reflected in the work as it
was.

I felt my comfortable tension when I imagine a scene that tile, through the
steps of several tens of hours, come from the stone oven with vivid color
and luster.
Haru was born in Tokyo, but lives in Kyoto where is surrounded by
mountains dare.
It might be one reason that her works match well with such as fish and
sea, water scene.

Let me re-visit having her favorite port wine in the beautiful seasons of
autumn leaves.
And I will bring back her works to Manhattan, New York.
We will surely work together on the street corner of mineral matter to
bring relaxation and healing to reach the hearts of people around the world.

DSCN4907

DSCN4919

DSCN4932


掲載写真の無断転載を禁じます。
Copy right@Haru_Ishii_2013

石井春さんのサイト
Next


美しいものに出会った時、感性の琴線に触れる時。
人はそれを誰かと共有したいと願うか、あるいは自分だけの秘めた思いとして
封印しておきたいと願うのか。

西山氏の美に出会ってから、すでに20年以上の歳月が流れた。
身体に電流が走るような、衝撃的な出会いだった。
私が今でも、いつでも狂おしいほどに日本を誇りに思うのは、こういう感性を
揺さぶられる美を生み出す人達がいるからでもある。
その美に惚れ込んで、写真を撮り続ける高崎氏の腕がまた秀逸で。

本当はもう少しだけ独り占めしていたい我儘は片隅に置いておくことにして、
今ようやくその美がこうして世に伝えられる機会が与えられたことに感謝。

http://ny-blog.org/archives/3016241.html

nishiyama6






























When people meet a beautiful thing or touch the heartstrings of sensibility,
do they wish to keep sealed as their own thoughts which conceals, or wish
to share it with someone else?

Since I met the beauty of Mr. Nishiyama, years of more than 20 years was
already flowing.
It was a shocking encounter such like as the electric runs through the
body.
Even now, I am proud of in Japan so crazy, also because there are people
who produce such a beauty sensibility.
In love with its beauty, also excellent arm of Mr.Takasaki continue to take a
pictures.


I have decided to leave my selfishness beside that I want to be just a little
more to myself.
I appreciate the opportunity to tell the world the beauty of which is now
finally given way.

yamayoshi-HAKUBAI_052906_r
yamayoshi-HANAIKADA052977_r
yamayoshi-KOUBAI_052919_r
yamayoshi-MATSU_052881_r
yamayoshi-RYU_053920_r






























掲載写真の無断転載を禁じます。
Photo by Tsutomu Takasaki
http://www.t-tak.jp/profile_jp.html









Next
DSC06249

















以前からどうしても訪れてみたかった場所があった。
東京から一時間強、茅ケ崎駅からさらに車で20分ほどの場所にあるギャラリー。
そこには木のぬくもりと、自然への愛があふれていた。

湘南という土地でひとつひとつ丁寧に作られたカッティングボードとお皿が、ニューヨークまで渡ってきた経緯が嬉しくて。
日本人の手先の器用さを、今年はもっともっと世界に伝えていくミッションを請け負った気がする。
いろんな御縁(ビード)をしっかり繋いでビーズに紡ぐ。
ここで出来ることが、まだまだありそうな気がする。

シンプルに、センス良く生きることが、やっぱり一番かっこいい。

DSC06252

















作家、遠藤マサヒロ氏御夫妻のお人柄も素晴らしい。。。

740840_2733115142746_2101066975_o

















There was a place I wanted to visit since last year anyway.
It was a gallery, which was located about one hour by train from Tokyo,
and more 20 minutes by car from Chigasaki station.
The warmth of wood and the love for nature was overflowing there.

I was so happy these circumstances that the dishes and cutting boards,
that were made carefully one by one in the land of Shonan came over to
New York.
I think I will undertake a mission to tell Japanese hand-made dexterity to
the world more and more this year.
To connect firmly spun beads (bead) various border control.
I think there is something that I can do more here.

The coolest way is to be the simple, and to live in good sense.

DSC06257

















The artist, Mr. and Mrs. Masahiro Endo are so nice personality.
Next
LIN25605


LIN25617


LIN25609



大学時代に就職を考えた時、人を幸せにするホスピタリティー論を
自分なりに極めたいと思っていた。
美学美術史専攻の私には「海外でたくさんの美術館に行ける」という
やや不純な動機も非常に魅力的であった。
そして乗務員として世界中を飛び回っていた頃、師匠に言われた。

「とにかく世界中で「美しい」といわれているものを、たくさん見てきなさい。
今は分からなくとも、美しいものに囲まれていると、いつか本当に美しいものを
きちんと認識できる眼が育つから」

私はフライト乗務を終えると、当時一人暮らしをしていた世田谷の
アパートから、代々木にある西山吉勝氏のアトリエまで、ローラーブレードを
履いたまま駆けっていった。
お客様との素敵な出会い、滞在中におこったアクシデント、
上司に怒られたり褒められたり。
話したいことが盛りだくさんで、自分の作品を作る手は一向に進まない。
師匠は終始穏やかな笑顔で、私の話を真面目に聞いてくれて、
時に的確な言葉で、大人の意見を授けてくれた。

西山氏が生み出す「山吉」の作品を、私は語り尽くすことができない。
「西洋を越えた和がある
圧倒的な美しさは沈黙を強いる
山吉は語らない
極めた作品が語りかける
宝石による芸術だ。」

近年、パリやニューヨークでも展示会を開催し、世界中が注目する
「山吉」の世界。
そう、まさに作品自体が語りかけてくれるから、手に取った瞬間に人は
その感性を研ぎ澄まされる魔法をかけられてしまうのだ。
余計な説明はいらない。
私が世界中を渡り歩いて、目にしたどんな芸術作品よりも美しい、
美の極みがそこにある。

師匠、あれから二十年以上の年月が経過して、私の鑑識眼も少しは
育まれたでしょうか。
師匠、日本人の誇れる美の極みを、これからもどんどん生み出してください。
師匠、この美の極みを世界中に伝えるためにも、私はもう少しここで
踏ん張りたいと思います。


10


LIN25606


When I thought my career in college, I wanted to get the theory of
hospitality to make people happy.
Since I majored in art history of aesthetics, it was also very attractive and
little ulterior motive of "can go to many museums abroad.”
When I was flying all over the world as a crew, I was told by my master.

"Anyway, you should go to see a lot of 'beautiful' things in the world.
Even if you don't know the reason of 'beautiful' now, you should keep to be
surrounded by beautiful things. Your eyes can discern something really
beautiful someday. "

When I finish my duty of flight, I run to go to the studio of Mr. Yoshikatsu
Nishiyama in Yoyogi, wearing roller blades, from the apartment in Setagaya
where I had been living alone.
My hands to make design did not proceed at all, since I wanted to talk with
master to report what happened in a stay.
Master had a gentle smile from beginning to end, listened seriously, and he
sometimes gave me the opinions of the adults in the precise words.

I can not tell his work of "Yamayoshi" produced by Mr.Nishiyama.
"No words are necessary.
The exceptional works speak directly to the heart.
They will be treasured for generations.

In recent years, He had exhibitions in Paris and New York, people paid
attention to the world of "Yamayoshi" all over the world.
Since his work speaks itself, people would have well-honed sensibilities
Enchanted that the moment when they pick it up.
We do not need extra explanation.
There is more beautiful than any work of art all over the world that I saw,
the ultimate of beauty.
.
More than twenty years have passed since then.
Master, do you think my eyes are getting little nurtured as discerned
one?
Master, please produce more and more for the ultimate of beauty, proud
of Japan.
Master, I would like to struggle a little more here to tell your work, the
ultimate of beauty, to the world.

LIN25612


LIN25614



掲載写真の無断転載を禁じます。




Next